Darbastalio žurnalistika

Modesta Aukštuolienė
modestike@gmail.com

Pažanga slypi gebėjime keistis. Bet negalima sakyti, kad keitimąsis būtinai lemia pažangą…

Žurnalisto profesija yra turėjusi ne vieną permainą: praėjusiame amžiuje žurnalistika pradėjo plėtotis radijuje bei televizijoje, taip sukurdama naujus veiklos principus. Šiuo metu internete stebimas pokytis –  darbastalio (desk) tipo žiniasklaidos įsivyravimas. Kuo tai pasireiškia? Kad paruoštų publikaciją žurnalistas nebeprivalo rinkti medžiagą tiesiogiai iš pašnekovų, nes tai padaryti jis gali tiesiog sėdėdamas prie savo darbo stalo. Vien tik iš gaunamų agentūrų pranešimų, pranešimų spaudai, spaudos straipsnių, duomenų bazių, perkopijuojant ar perkonstruojant informaciją žurnalistas sukuria naują žiniasklaidos produktą!

Žygintas Pečiulis straipsnyje Žiniasklaida ir žurnalistika daugialypės terpės eroje [1] išskiria dar vieną turinio rengimo būdą – informacijos gamybą. Toks turinio rengimo būdas atsirado praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio pabaigoje. Veiklos tikslas – atrinkti vartotojui jo pageidaujamą informaciją. Atrankos metu naujas turinys nekuriamas, ieškoma, grupuojama, filtruojama, kompiliuojama kitų sukurta  informacija. Informacijos gamyba turi ir originalios kūrybos bruožų, primena tradicinius žurnalistikos žanrus (tarkim, spaudos apžvalgą).

Skeptikų nuomone, internetas kerta šaką, ant kurios pats sėdi. Informaciniai interneto tinklalapiai, dažniausiai maitinami kitų informacijos šaltinių, tampa savitais medijų malūnais, informacijos agentūrų ir rytinių laikraščių tekstų morgais.

Interneto erdvė teikia galimybių atsirasti naujiems informacijos rengėjams, vadinamiesiems informacijos tarpininkams, triūsiantiems įvairios veiklos informacijos, dokumentavimo, leidybos, pardavimo paribyje.[2]  Ar tokį darbą atliekančius žmones galima vadinti žurnalistais?

Kitas aspektas – kopijuodami ir nekritikuodami gaunamos informacijos interneto tinklalapiai retai išsako aiškią savo poziciją arba pateikia visas nuomones. Ir susigaudyk, kur galai slypi, kad nori.

Nors klausimas, kur čia pažanga, nėra tinkamas, tačiau galima drąsiai klausti, ar naujųjų medijų žurnalistikoje yra daugiau profesionalumo nei senojoje?


[2] Ten pat

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: