Socialinės medijos ir jų galimybės

Laura Mateckytė
laura.mateckyte@fc.vdu.lt

Ką tik perskaičiau kolegės straipsnį apie socialines medijas bei jų spąstus ir susimąsčiau. Tai geras straipsnis, būtent toks, koks priverčia mąstyti, gilintis, analizuoti. Vis dėlto, perskaičius straipsnį, kyla noras pažvelgti į socialines medijas iš kitos pusės – t. y., išanalizuoti jų teikiamas galimybes.

Visų pirma, kas yra socialinės medijos? Pirmas žodis, šaunantis man į galvą, išgirdus frazę socialinės – galimybės. Juk iš tiesų socialines medijas būtų galima apibūdinti kaip internetinį turinį, kuris leidžia žmonėms, naudojantis informacinėmis technologijomis, kurti, patalpinti ir skleisti informaciją. Lotyniškas žodis “MEDIUM” reiškia “tarpinę būseną”. Vienas žinomiausių medijų tyrinėtojų, knygos “Kaip suprasti medijas” autorius McLuhan teigia, jog medijas galima suvokti kaip žmogaus tęsinius. Manau, jog medijas galima suvokti kaip savotiškas naujas gyvnimo formas, kuriose mes visi pradedame gyventi.

Facebook ir Twiter yra skirtos bendravimui. Tiesą saknt, man jos patinka. Žinoma, yra daugybė erzinančių dalykų – kvietimai pasirinkti tarp “patinka” ir “nepatinka” (tai erzina bene labiausiai – juk pasaulyje yra daugiau spalvų nei vien balta ar juoda) , įvairūs reklaminiai projektai bei žaidimai. Tačiau nepaisant šių erzinančių nepatogumų, Facebook man suteikia galimybę pamatyti gausybę egzotiškų nuotraukų (viena kolegė nuolat keliauja po pasaulį), sužinoti, kada įvyks klasiokų susitikimas, ar tiesiog pamatyti, kaip geriausias draugas pasiperša Paryžiuje… Iš tiesų, gyvenant dvidešimt pirmajame amžiuje, judant į priekį nežmoniškai dideliu tempu (kiekvieną dieną – vis daugiau informacijos, vis daugiau supančių įvykių, vis daugiau,vis greičiau…), man smagu, jog galiu sekti man brangių žmonių gyvenimus, nors ir pro skylutę.

Socialinės medijos nuo kitų medijų skiriasi tuo, jog esminę reikšmę joms turi konkreti žmonių bendruomenė – draugai, pažįstami, kolegos, žmonės, mėgstantys tuos pačius dalykus ar veiklas,  žmonės, nemėgstantys tų pčių dalykų ar veiklų. Žmonės, besidalinantys, ir ieškantys, su kuo glėtų pasidalinti.

Taip pat naršydama Facebook’ą atkreipiau dėmesį į tai, jog, mano akimis, jo populiarumas mažėja. Nežinau, galbūt dėl to kaltas pavasaris, tačiau vietoj anksčiau laukdavusių 136 naujienų, atsiradusių per vieną naktį, dabar galima rasti tik kokias 6. Manau, jog tai tebuvo savotiška mada. Na, visi turi Facbook’ą, reikia ir man. Kiek atsimenu, anksčiau itin populiari buvo svetainė www.one.lt. Kažin, o kaip yra dabar?

Pabaigai, norėčiau pridurti, jog socialinės medijos teikia daug daugiau galimybių – verslo, kūrybos ir t.t. Tačiau man jos asocijuojasi su savotišku idėjų, minčių turgumi, virtualia “iš lūpų į lūpas”  perduodama informacija. Manau, jog ateityje šis turgus tik didės.

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: